Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

onsdag 27 januari 2010

Vilken dag!

Snacka om tempo! Först upp och se till att få i ordning båda barnen så att jag kunde skjutsa först Miranda till skolan, sen Alexander till dagmamman. Efter det snabbt hem för att hinna läsa ikapp lite inför seminariet vi har på universitetet imorgon. När klockan var tio över ett var det dags för nästa bilpass, först hämta Miranda från skolan och sen hämta Alexander hos dagmamman, vidare till Alexanders farmor som skulle passa honom när jag var med Miranda till ridskolan. När han var avlämnad var det snabba ryck hem så att Miranda kunde kasta i sig lite att äta och byta om, iväg och hämta Molly sen till ridskolan och spendera en och en halvtimme där. Sen hämta Alexander, skjutsa hem Molly, åka hem och ge barnen mat, duscha Alexander och lägga honom. Sen när man tror att man ska få sitta ner en stund innan det är dags att plugga så inser man att det måste ju skottas på uppfarten också eftersom det kommit flera TON snö under dagen. :S Så det var bara att ge sig ut och ta i, sen in och kasta sig upp till Alexander som vaknade precis när jag klev innanför dörren, se till att han somnade om, snabbt ner och kasta sig in i duschen och hann lagom ut och klä på mig så vaknade han igen. Gav Miranda order om att borsta tänderna och gå och lägga sig medan jag sprang upp till Alexander som nu sover igen och jag försöker hämta andan innan det är dags att läsa. :S PUST! Det är så typiskt att det ska vara så här just när Tobbe är bortrest. Snön kunde väl i alla fall haft vänligheten att dröja lite så jag slapp det bekymret, men nej, det är samma visa varje gång. Jaja, nu är det bara att bita ihop och hoppas att det inte kommer alltför mycket snö inatt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar