Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

måndag 25 januari 2010

Trött idag

Var på fest med Tobbes jobb i lördags. Jättekul! Vi samlades först i Ånnaboda för att äta lite korv och få instruktioner om dagen. Det var arrangerat med olika aktiviteter under dagen och sedan afterski och middag med dans på kvällen. :) Vi hade valt att åka utför. Det blev säsongens premiäråk för mig. Inte det roligaste med tanke på att de bara har Norra backen öppen i Storstenshöjden i år. Det blev inte många svängar innan man var nere. Att köa tog längre tid än att åka. :S Men på slutet, när det inte var så mycket folk och det bara var att åka rakt in till liften och upp igen, så blev det lite roligare i alla fall. Efter skidåkningen så var det dags för afterski med trubadur och lite bastu och dusch innan middagen. Jag var faktiskt smart och gick iväg tidigt till duschen och hade omklädningsrum och dusch helt för mig själv. Lagom till jag var klar kom alla andra tjejer in för att duscha och byta om, snacka om trängsel, och den slapp jag. :D Middagen var inte så tokig den heller och trots att jag inte tycker om fisk så åt jag faktiskt en del av den laxtartar som serverades till förrätt. Det gick ner, men det är inget jag själv skulle välja att äta en hel av. Varmrätten däremot hade jag utan problem kunnat äta mer av, hjortfilé med potatispuré smaksatt med saffran och så smörstekta kantareller till. Yummie! Till dessert blev det vaniljpannacotta med blåbär, ganska slätstruken men ok. Sen var det dans för hela slanten och nu känns det i kroppen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar