Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

onsdag 28 januari 2009

Uppsatsbedömning klar :) och sjukdomen härjar fritt

Det blev VG! :) LYCKA! Allt slit betalade sig ändå. Underbart. Har inte fått bedömningen för hela kursen än, men eftersom jag varit med i alla delmoment och närvarat och varit aktiv på alla seminarier så antar jag att det blir ett VG för hela kursen. Härligt. :) Känns alltid skönt med en liten bekräftelse på att allt slit varit mödan värt ändå.

För övrigt så är det arbetsrätt för hela slanten som gäller nu. Bara att jobba på, ingen vila inte, men om jag kan vara med vid alla föreläsningar och grupparbeten så ser jag fram emot det. Det är intressant och matnyttigt. Tufft ja, och det gäller nog för mig att försöka sänka ribban lite. Har nog lite för höga krav på mig själv när det gäller studierna. :S Fast det är väldigt svårt att sänka kraven, framförallt när jag själv inte tror att jag ska klara VG i den takt jag pluggar. Bara att kämpa och se hur det går.

Alexander har fortfarande feber och det verkar som det är influensan som bitit tag i oss. Blir han inte bättre idag så får vi nog se till att åka till vårdcentralen och kolla upp honom.
Jag lyckades ju självklart också med att bli sjuk nu, trots att jag preparerade med Echinaguard och C-vitaminer. Toppade med 38,7 i temp inatt och tyckte just då att livet verkligen är underbart. NOT! Sitter nu med svullna ögon, kliande och rinnande näsa och vill bara nysa i ett. Mysigt, man vet i alla fall att man lever. :s Kändes underbart igår också att dunderförkyld sitta på föreläsning hela dagen och försöka vara alert med ett huvud som var proppat med bomull. Hängde nog inte riktigt med på allt, vilket jag bevisade för mig själv vid lunch när jag packade ihop mina grejer och samtidigt ringde upp en kompis (för att vara effektiv) och under tiden som jag pratar med henne (i telefonen) börjar att leta efter, just det: TELEFONEN! Är väldigt disträ när jag pratar med A och förklarar att jag förstår inte vart telefonen tagit vägen, jag hade den ju nyss i handen men vart sjutton la jag den?! Hmm, det dröjde inte länge innan det kopplade och jag fick idiotförklara mig själv. Ja, ett gott skratt fick både hon och jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar