Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

torsdag 15 januari 2009

Opposition och kompletteringar

Ja, då var i alla fall examinationsseminariet över. Jag fick godkänt på min opponering av uppsatsen jag blivit tilldelad. PUST! Skönt, då slipper man i alla fall att sitta med vid ytterligare ett oppositionstillfälle och göra om jobbet igen. De åsikter och kommentarer jag fick på min uppsats var inte så farliga de heller, det kändes bra allting. Det var ingen elak opposition, som skräckexempel man hört talas om där folk gått gråtande iväg. Det gick snyggt till och alla gav bra, konstruktiv kritik. Ja, det kändes bra! Jag fick lite kompletteringar från kursledaren att ta mig an, men jag tror inte det var någon som gick utan, så det känns helt ok. Jag är i alla fall nöjd och jag tänker inte sätta mig med kompletteringar idag. Det får bli tidigast på söndag för imorgon åker jag på Ålandsresa med min sambo och hans jobb. Är väl lagom sugen på det egentligen, helst av allt skulle jag bara vilja vara hemma i lugn och ro med familjen och njuta av en kväll av gemenskap nu när jag inte måste hasta iväg till datorn för att skriva uppsats. Jag har ju egentligen bara den här helgen på mig sen kör det igång stenhårt med arbetsrätten på måndag. Jag både bävar och ser fram emot det. Jag vet att den kursen är tuff, men har också fått höra av mina tidigare kurskamrater som gick den i våras, när jag låg hemma, ordinerad sängläge p.g.a. hotande förtidsbörd, att den är kul och givande. Håller tummarna för att det är så, då kanske det uppväger tiden jag inte kan ägna mig till hundra procent åt familjen.

Har faktiskt en ambition ikväll att komma i säng någorlunda i tid och inte vara uppe till långt in på småtimmarna. Är lite tveksam till om det kommer funka, jag har ju så att säga kommit in i en helt annan rytm och är så uppe i varv när jag lägger mig att jag inte kan somna för det, tankarna har bara snurrat kring denna eviga uppsats. Måste försöka att släppa den nu för en liten stund i alla fall.

Nej, ska väl göra ett försök till att packa inför morgondagens resa istället då. Ska ju packa både för mig och för barnen som ska sova borta. TRÅKIGT! Jag tycker verkligen inte om att packa! Bit ihop! Sätt igång! Så ja, nu lämnar jag här.

1 kommentar:

  1. Skönt att det gick bra på examinationen! Hoppas ni hade det bra på er Ålandstripp!
    Kanske ses på universitetet på måndag när de nya kurserna kör igång.
    Ha det gott! Kram Madde

    SvaraRadera