Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

söndag 25 januari 2009

Gräsänka och sjuka barn >:(

..och till råga på allt så pajade kyl och frys under tiden också! >:( Ja, fast frysen gick igång efter att jag bytt huvudfaserna, men kylen är alltjämt trasig. SUCK! Så nu ligger alla kylvaror i en plastlåda med lock på trappen ute. Ännu mera SUCK!!! Jaja, i skrivande stund är jag i alla fall inte gräsänka längre och barnen är på bättringsvägen. Det började med att Miranda klagade på huvudvärk i onsdags, men skulle självklart på ridskolan i alla fall. När vi kom hem och hon tog tempen hade hon 38,7 som på torsdagen ökade till 39,5! Det var första sucken, alltid samma visa när T är till trysil. Det är tredje året som någonting går snett när han åker på sina Trysilresor. På fredagen upptäckte jag när jag dukade fram frukosten att smöret var väldigt mjukt och kyl och frys misstänkt tysta. Öppnade kylskåpet och därinne var ingen kyla alls, måste ha pajat under natten. Ytterligare en SUCK! Miranda var feberfri i alla fall. Yes! Sen kom natten och då var det Alexanders tur, 38,3 i feber som ökade till 39,7, som sen blev 40,1 under lördagen! Till råga på allt så vägrade han att dricka någonting! TRIPPELSUCK och lite till!!! Efter mycket om och men fick jag i alla fall i honom lite välling och det var det som var gångbart under hela lördagen. Alexanders feber har gått ner något nu under söndagen men ändå inte helt, bara att hålla tummarna för att jag själv får vara hyfsat frisk nu. Snacka om en lugn och mysig helg med barnen. Kan nog inte bli värre än så i alla fall, hoppas jag. :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar