Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

onsdag 21 januari 2009

Arbetsrätt med arbetsmiljörätt

Låter tufft och det verkar det bli också. Minst en föreläsning med obligatorisk närvaro i veckan. Däremellan ska grupp- och redovisningsarbeten förberedas, så det blir inte mycket tid över i vår inte. Har ingen som helst aning om hur vi ska pussla ihop det med tiden hemma eftersom Alexander inte har någon barnomsorg än, men det får väl lösa sig på ena eller andra sättet. Känner en viss oro, men försöker att förtränga den. Den här veckan har vi "bara" egna uppgifter att lösa inför nästa föreläsningstillfälle: Att läsa MBL 1-10 §§, förtroendemannalagen och en dom från Arbetsdomstolen, sen ska frågor besvaras. :S SPÄNNANDE! Ska sätta igång bara jag skrivit färdigt här. Ja, det är med skräckblandad förtjusning jag tar mig an studierna igen. B-uppsatsen i Sociologi är klar och inskickad för betygsbedömning nu. Bara att avvakta och se i nästa vecka ,förhoppningsvis, vad resultatet blev. Hoppas allt slit betalar sig väl i alla fall.

Är gräsänka nu eftersom T åkt till Trysil för skidäventyr under helgen, så det gäller att ta vara på kvällstimmarna och få lite plugg gjort.

1 kommentar:

  1. Ni kommer att ha samma lärare som vi, Annika Blekemo. Det är tufft men otroligt kul och man vill hela tiden lära sig mer. Denna kurs är den första som jag verkligen kände var att detta vill jag hålla på med. Även om du har familjen på sidan så kommer du tycka det är så kul att informationen fastnar direkt så det kommer gå jätte bra! Kram Liza

    SvaraRadera