Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

onsdag 4 mars 2009

Sjukt mycket plugg...

...blir det just nu. Känner inte att jag har tid över för mycket annat egentligen. Barnen på dagarna och böckerna på kvällarna, och så en och annan föreläsning eller grupparbete dagtid också. Ja det pusslas för fullt och ibland känns det som det här pusslet aldrig kommer att bli färdigt. PUST! Jag hoppas bara att alla andra i min omgivning, förutom familj och studiekompisar, förstår att jag inte glömt dem utan bara inte hittar tiden för någonting annat just nu.

Sitter nu och försöker att lösa de rättsliga frågorna i ett arbetsrättsligt diskrimineringsfall. Inte helt lätt. Ska försöka vrida och vända för att hitta svagheter i respektive parts resonemang och sen föra ett eget resonemang kring detta. Men hur gör man det när utgången av målet kändes solklart redan från början och arbetsgivarens resonemang slog hål på alla argument från den som väckt talan i målet?! Jaja, bara att läsa på och hoppas på att det vid morgondagens redovisning går bra ändå. Vi är ju i alla fall sex stycken i gruppen som arbetar med detta, så någon kanske har hittat något. :S

Men för att inte klaga helt och hållet så kan jag bara säga att Arbetsrätten hittills varit den mest intressanta av alla de kurser jag gått än så länge. Den ger så fruktansvärt mycket och man inser vilken djungel av lagar en arbetsgivare har att rätta sig efter egentligen, men också, som gårdagens föreläsare sa: att LAS (lagen om anställningsskydd) egentligen är ett såll med en massa kryphål som arbetsgivaren kan utnyttja i olika situationer. Hur som helst, spännande är det. och jag har definitivt bestämt mig för att också läsa Arbetsrätt B när jag är färdig personalvetare. Ja sen funderar jag ju faktiskt på att läsa på distans under sommaren. Det gäller att förkovra sig nu och se till att man står sig i konkurrensen om jobben när det är så dags. :)

Nehej, bäst att fortsätta med diskrimineringsfallet så att jag inte känner mig helt lost imorgon.

Tack och go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar