Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

tisdag 24 mars 2009

En bra dag på skidor

Skulle skriva lite, men vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Jo, kanske om en fantastisk lördag i skidbacken. :) Lilla Alexander var hos farmor och farfar och vi andra åkte till Romme. Jag lider fortfarande av träningsvärk efter att ha jobbat på i backen. Måste säga att med tanke på att jag inte åkt skidor alls på nästan två år så gör jag ganska bra ifrån mig. Men man ska inte säga för mycket för då slår det tillbaka har jag lärt mig. Råkade nämna, på vägen upp i liften, att jag faktiskt inte ramlat någonting än och det fick jag ganska snart äta upp. :S I nästa nerfart (en svart backe som var helt pucklig i början) kilade jag fast skidan i en puckel och RAMLADE. Slog mig inte och for inte iväg speciellt långt, men det var så typiskt att det hände eftersom jag precis nämnt att jag inte ramlat. Kunde ju inte annat än skratta åt det, och det gjorde nog de som satt i liften och såg på också. Jaja, ibland får man ju bjuda på lite underhållning helt enkelt.

För övrigt händer inte så mycket mer än att jag pluggar för fullt och tar hand om barnen och skjutsar hit och dit. Alexander är nu 11 månader och en riktig liten spellevink. Han är för det mesta sprudlande glad och det är så underbart härligt att både se och höra hans glädje över det mesta han får vara med om. Mest av allt njuter jag när Miranda busar med honom och han skrattar så att han kiknar. :) Så mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar