Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

söndag 15 mars 2009

PREMIÄR!!!

Kan man nog säga. :) I kväll fick lilla A somna i sin egen säng utan mamma bredvid, bara handen som strök över håret och fanns tillgänglig att hålla i när han ville. Det funkade riktigt bra. Nu ligger han och snusar och sover så sött i sin säng. :D Bara att hålla tummarna för att det går fortsatt lika bra kommande dagar och nätter också. Fast vänta lite! Hmm, natten har ju inte infunnit sig än. Vet ju inte hur den kommer att arta sig, men det visar sig ju. Bara att följa med i vad som än händer. Hur som helst, lite kul är det ju att han inte bråkade ikväll, första kvällen som jag la honom där. Ja, han har ju provat på att sova i sängen förut men inte på samma villkor. Jag har tidigare, på den tiden när det gick att söva honom i famnen, lagt honom i sängen efter att han somnat hos mig, men det har aldrig varat så länge. På sin höjd någon timme eller två. Vad spännande det ska bli att se hur natten blir. Eller spännande, ja det återstår att se. Jag tvivlar på att jag tycker det är så spännande om han vaknar mitt i natten och, sin vana trogen, inte vill somna om på stört då. Med tanke på den nya situationen är ju risken stor att han, om han vaknar inatt, piggnar till och får för sig (som vanligt när han vaknar) att han ska vara vaken och jollra i någon timme innan han somnar om igen. :S Ja, vi lär nog bli varse hur det blir i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar