Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

fredag 11 september 2009

Nu är det allvar igen

Nu är sommaren över och det är dags att ta tag i studierna igen. I höst är det Sociologi och Socialpsykologi C som gäller. Ska skriva C-uppsatsen tillsammans med en tjej i klassen och det känns som vi kommer att få ett fint samarbete. :) Samtidigt är jag anmäld och registrerad på en B-kurs i Arbetslivspedagogik på halvfart och distans, det vill säga att jag läser 15 hp i höst och 15 hp i vår och kursen är enbart webbaserad, så jag behöver inte pussla med några scheman i alla fall. Har jag tur så kan vi väva in det jag läser i den kursen i materialet till vår C-uppsats och få användning av det även där. Jag tror att det kan gå rätt så bra, vi har några uppslag på vad vi vill jobba med och de områden vi är intresserade av spänner över både sociologin och pedagogiken och även personalekonomi. Ser verkligen fram emot att komma igång med arbetet med uppsatsen, det ska bli så spännande. :)



Alexander har nu börjat hos dagmamma och det går jättebra. Han är inne på sin andra vecka efter inskolningen och igår och idag grät han inte när jag lämnade honom. :) Positivt, det betyder ju att han förlikat sig med tanken på att jag åker iväg och att han trivs. Min lilla goding, han är alltid så glad, fast han har temperament och vet verligen vad han vill. Har han bestämt sig för något så ger han sig inte och visst är det en bra egenskap... när den inte drabbar mig. :S



Miranda har börjat trean nu och är stora tjejen. Det är inte mycket man ser av henne på dagarna inte, är hon inte med kompisar så sitter hon och grejar med annat och är inte alls intresserad av att hitta på saker med mig inte. Om det inte är läggdags eller så vill säga. DÅ kan hon komma på att JAG har ju minsann inte gjort någonting med henne på hela dagen. Att hon inte varit hemma på hela dagen, utan hellre spenderat den med en kompis, reflekterar hon inte över då. :S



Ja, det finns bara en sak att konstatera: BARN ÄR UNDERBARA!!! :) (nästan jämt :S)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar