Livet, allt och ingenting

Livet, allt och ingenting
Din hand i min

fredag 17 juli 2009

Sommar och semestertider

Ja, nu är vi lediga tillsammans en kort tid hela familjen och det är visst under den här tiden man ska hinna skapa så många minnen tillsammans som möjligt som man sen ska leva på resten av året. Eller? Njae, vet inte riktigt om jag orkar förse oss med alla möjliga stressiga resminnen. Gjorde ett försök i förra veckan med barnen, min mamma och min syster och systerdotter genom en dagstripp till Gränna och Visingsö. Gick inte så bra, framförallt inte som jag nu förstått att det inte bara är jag, på min sida av familjen, som är tidsoptimist. Va, måste man åka tidigare än 11 hemifrån för att vara säker på att hinna med allt och slippa rusa från det ena till det andra?! Ingen bra idé alltså att inte åka tidigare hemifrån. Inte heller en bra idé att tro att Visingsö var spännande för en hästtokig nioåring när det inte ens fanns tid att åka Remmalag. :S Vi skulle nog ha valt att enbart spendera tiden i Gränna istället, men så blev det nu inte, utan istället är man en erfarenhet och en massa polkakarameller rikare och får nöja sig med det...

Dagen idag har jag spenderat tillsammans med min mamma och mina systrar i Vadstena, vilket, trots sen avresa hemifrån, varit en trevlig upplevelse. Får väl dock tillägga att en tidigare avresa hade ju inte varit fel idag heller. :S Man lär av sina misstag är inte alltid vedertaget i vår familj verkar det som. :S Jaja, en bra dag blev det ju, med besök på slottet och Klostermuséet. Vi tog en liten avstickare på hemvägen till Medevi Brunn också, vilket jag nog får säga var en riktig lyckträff, åtminstone för Medevisalvan som vi efter en stund lämnade ett antal hundralappar fattigare. Hittade massor av olika krämer med LAVENDEL, min favoritört, i och blev helt salig. :) Var ju bara tvungen att köpa, den och lite annat också förstås. :) Stor risk för fler hundralappar spenderade där! :S

Nästa vecka bär det iväg till Grebbestad med hela familjen för att besöka mina nära vänner Mia och Dan i deras stuga i några dagar. Ska bli så mysigt att få sitta på deras veranda och dricka några glas rött och bara vara och njuta av tiden utan alla måsten här hemma. VÄLBEHÖVLIGT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar